Skip to main content

Halamak... Office lama panggil masuk kerja balik

Huhuh..macam tajuk lagu pulak... Alkisah mungkin ia akan berlaku kembali jika kejadian di tempat yang sama dan ada orang yang sama.. 


Sebenarnya semalam dapat panggilan dari tempat kerja lama.. Majikan ku yang -3. Tapi yang ni tempat aku menapak dan membina kerjaya dalam bidang IT sebagai programmer. huhuhuh...sejarah lama dah.. 6 tahun  yang lepas...(lama dah eirk...huhuh) . Diorang nak aku replace job staff yang ganti post aku lepas aku resign dulu.. Sebab staff tu tengah cuti bersalin 2 bulan.. Huhuh.. berat bahu nak memikulnya..  


Its not all about money... Sebab utama aku berat hati ialah 'anak aku dah 3 orang' dan mereka nak aku mula secepat mungkin.. Gila ke hape???! Dah berbagai alasan dan ayat aku tolak... Tapi mereka anak aku juga..Hurm... Kalau tak fikir mereka dah banyak berjasa pada aku sewaktu ketika dulu takdelah berat hati aku nak menolongnya.. Persoalannya mana aku nak letak anak aku selama 2 bulan ni??Nak mencari penjaga tu satu hal.. bukannya senang... Dahlah perkara ni agak terkejut. Takde persiapan langsung... Agak2 ler....


First thing nak bagitahu , aku bukan terdesak nak kerja sekarang nak cari duit.. Alhamdulillah setakat ni rezeki yang ada untuk anak-anak cukup semuanya walaupun anak aku dah 3 ,means jumlah ahli keluarga aku dah bertambah ramai.. Tapi hidup kami lebih teratur dan murah rezeki walaupun aku dah tak kerja macam dulu lagi... Kualiti masa aku luangkan untuk anak-anak kecil yang rapat-rapat ni lagi bermakna dari duit gaji yang aku dapat kalau kerja yang bagi aku tak berbaloi dengan kepenatan + masa terhad pada keluarga + perhatian pada anak-anak.. 


Seterusnya , aku merangka kerja sendiri sekarang... Aku ada matlamat yang nak dicapai dan sedang usahakan.. Selama bebrapa tahun aku meninggalkan alam kerjaya tetap di bawah orang. Kini aku nekad berdiri membina kerjaya ditapak kaki sendiri.. Bagi aku bekerja sendiri lagi berbaloi dari segi masa dan pulangan yang kita akan dapat...


# Namun , aku dah letakkan beberapa syarat kalau betul mereka nak pakai aku gak.. Bukan aku demand yer ... Tapi dalam keadaan begini perlu win-win situation. Family + Tanggungjawab kerja sama seimbang. Dan keputusan aku muktamad dari dulu 'Family First!' Aku resign sebab anak.. Dan kalau aku kerja balik pun anak aku tetap utamakan.... Harap faham...


So tunggu jelah jawapan diorang lepas aku letakkan syarat demikian... Kalau diorang setuju okaylah..Aku tak larat nak fikir. Orang nak aku tolong, aku akan tolong semampu dan seadanya yang aku boleh..
Gambar 5 tahun dulu ,di opis dengan abg mat dan kak haida..  Sekarang ni  semuanya dah tak de kat pro opis lagi dah...Masing-masing dah melangkah kaki ke tempat lain... Hehehe... sejarh lama..

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman keluar hingus lendir di telinga baby Ammar

Tajuk kasi gempak sedikit . Ceritanya dah seminggu berlalu baby Ammar alami keluar cairan seperti hingus di telinganya . Cairan tu warna hijau dan lekitnya macam hingus dia. Nak kata nanah bukan tau ! Sebab nanah tu berbau tapi ini tidak berlaku. Telingamacam biasa bau baby oil kalau lepas mandi & refreshing time tu . Tapi akan berbau mashamm semula selepas dia berpeluh , tapi tidak le berbau busuk seperti nanah.. So mama tak rasa dia ada masalah penyakit dalam telinga atau pun torek ke hape ke.. Keadaan dia pun takla menggaru telinga. Tak usik sangat telinga. Cuma perasan bila telinganya terlalu penuh dengan hingus lendir hijau tu , kalau mama tak cepat bersihkan dia usikla telinga dia tu..macam tak selesa tau.. FYI cairan n seperti hingus tu banyak sangat pekat likat sehingga menutupi keseluruhan lubang telinga dia tu.. Hahha.. Kan! Setiap anak tu lain-lain masalah kisah dia .. TAK SAMA TAU ! Yang ni pun tak pernah terjadi pada anak mama yang lain tu. Yang 3 abang dia tu takde pe

KANDUNGAN 37 MINGGU : TANDA BERSALIN

 Alhamdulillah.. kandungan ke 4 ni sampai jugak ke tempoh 37 minggu... Ok.. hari ini dah mula sakit-sakit balik tapi tanda masih tak keluar lagi . Mari saya senaraikan apa yang berlaku sekarang : - Keseluruhan perut mengeras dan meregang. Yang ni rasa maacam keras macam batu. Tak tau apa yang baby buat kat dalam tu. Tapi bila mengeras ni datng bersama rasa sakit sangat. Pakej lengkap la. Sakit dalam perut rasa memulas-mulas perut , pinggang dan punggung. Tempoh mengeras ni lama 5 minit dan 10 minit. Dalam 1 jam tu banyak kali. Huhuhu..masih x nak lagi pergi hospital.. Kadangkala baring tak meredakan keadaan , duduk juga tak meredakan keadaan. Tak tau dah rasa nak gayekan macam mana lagi ni. Sakit pinggang dan bahagian belakang . Keseluruhan punggung/pinggul belakang rasa sakit berdenyut mencucuk-cucuk. Pastu terasa la diri ni sangat2 gemuk... Susahnye jadi orang gemuk sebab nak bangun susah nak jalan susah. Ditambahkan dengan rasa sakit. Ni pun pakej lengkap gak. Kerap b

36 MINGGU MENGANDUNG.... KONTRAKSI SUDAH BERMULA

Al maklum.. ini adalah kandungan yang ke empat.. nama baby pun dah standby... Suami nak nama yang "tut"...  Okeylah...Sebenarnya 2-3 minggu lepas dah rasa kontraksi..Tapi tak tahulah mana yang betul mana yang palsu.. Main-main pulak.. Lagi satu dah rasa macam2 sakit.. Kalini tak tau sakit mana yang paling sakit.. Dah lali kot dengan segala rasa kesakitan... Malas pun ye nak gi hospital takut warded macam dulu-dulu tapi tak bersalin2...Ni tanda tak ada...Cuma perut mengeras kerap , sakit ngilu2 dan nyeri2 dekat tut , dekat pinggang , kaki macam nak terputus rasa kalo jalan..pinggang kadang2 rasa nak patah... baring salah..duduk salah... berjalan salah... ish serba tak kena...  Last week pergi hospital selepas KKIA tempat cekup biasa tu refer suh gi hospital..Sekali g hospital dia lembik pualak pastu takde sakit, takde kontraksi..  hemm..mama blur bila doktor tanya kenapa awak datang sini.. berbekalkan surat reference klinik tu lah..doktor tak jadi tanya banyak2... huh